Jaké jsou naše děti

Podporujeme u dětí kompetence potřebné pro život. Směřujeme k tomu, aby naše děti:

  • měly radost ze života
  • hledaly své vlastní cesty k řešení problémů
  • myslely zejména pozitivně
  • znaly svou hodnotu a měly svůj názor
  • uměly spolupracovat a tvořit
  • věděly kým jsou, jaké mají dary, talenty
  • nebály se změn
  • uměly analyzovat situace a vybíraly si to podstatné
  • měly kladný vztah ke svému tělu
  • měly úctu ke všemu živému kolem
  • respektovaly rytmus přírody
  • uměly tvořit pevné kamarádské vazby
  • byly respektující
  • nebály se diskomfortu a překračování vlastních hranic
  • uměly se přizpůsobovat náhlým změnám
  • milovaly život
  1. V oblasti kompetencí k řešení problémů, komunikativní, sociální a personální:  
  • aktivní kooperativní a komunikační dovednosti jako nástroje pro řešení problémů životního prostředí – debata, analýza, prezentace, spolupráce
  • hledání různých variant  řešení problémů životního prostředí
  • podpora schopností kriticky posuzovat a vyhodnocovat informace související s životním prostředím.
  1. V oblasti pracovní kompetence, v rámci odborných kompetencí:
  • osvojení si praktických dovednosti pro chování a pobyt v přírodě i při zacházení s přírodou a jejich uplatňování v každodenním životě
  • uplatňování principů udržitelného způsobu života v občanském a pracovním jednání (odpovědně a ekonomicky nakládat s přírodními zdroji a odpady v souladu se strategií udržitelného rozvoje,minimalizování negativních vlivů na životní prostředí).
  1. V oblasti kompetence občanské:
  • vlastní zkušenost s přírodní a kulturními hodnotami ve svém okolí, chápat příčiny a následky jejich poškozování
  • učíme rozumět jedinečnosti svého regionu a jeho potřebám
  • podporujeme děti v uvažování v souvislostech, vnímání závislosti rozvoje lidské společnosti na přírodu a na stav životního prostředí
  • podporujeme děti porozumět zákonitostem biosféry, ekonomické, sociální a ekologické provázanosti světa, problémům životního prostředí z globálního i lokálního hlediska a jejich příčinám
  • učíme je orientovat se ve vývoji vztahu člověka a přírody a poučení se z problémů životního prostředí od minulosti až po současnost a v tomto kontextu pak uvažovat o budoucnosti
  • vedeme děti odpovědně jednat vůči přírodě a prostředí v každodenním životě a aktivně a kvalifikovaně se účastnit ochrany životního prostředí včetně zapojení do souvisejících veřejných diskusí a rozhodovacích procesů o využívání krajiny
  • vlastním příkladem projevovat pokoru, úctu k životu ve všech jeho formách a k hodnotám, které neumí vytvořit člověk,
  • oceňovat svébytnou hodnotu a krásu přírody a krajiny, vnímat a být schopen hodnotit různé postoje k postavení člověka v přírodě a k chování člověka vůči přírodě.